Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony?Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony?Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony?Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony?
Treści na naszych stronach nie mogą być takie same (fot. Pixabay)

Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony?

Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony?
Jadwiga Dabińska

Jadwiga Dabińska

-

SEO copywriter, Empressia

Jadwiga Dabińska

Jadwiga Dabińska

SEO copywriter
Empressia

Copywriterka z dziennikarskim wykształceniem. Od 2013 r. rozwija umiejętności i zdobywa doświadczenie w marketingu. Interesuje się psychologicznymi aspektami reklamy i komunikacją społeczną.

W malarstwie kopiowanie dzieła sztuki uznawane jest za fałszerstwo. W prawie autorskim skopiowanie cudzego utworu jest plagiatem. W sieci powielenie treści na stronie nazywa się duplikatem treści (ang. duplicate content). Czy to zjawisko jest tak samo niebezpieczne, jak kradzież? Jakie negatywne konsekwencje wynikają z duplikowania treści?

Wyobraź sobie dwie różne pączkarnie znajdujące się naprzeciwko siebie. Przed drzwiami każdej z nich stoją nawoływacze. Przekrzykują się jeden przez drugiego, zachęcając przechodniów do skorzystania z oferty konkretnego punktu z pączkami. Ku twojemu zdziwieniu okazuje się, że obaj krzyczą to samo. Słowo w słowo. W której pączkarni kupisz słodkości?
Dziwne…?
Właśnie taka dezorientacja może powstać, gdy użytkownik przeczyta na twojej stronie powielone czy skopiowane treści.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się