Development w marketingu i zarządzaniu markąDevelopment w marketingu i zarządzaniu markąDevelopment w marketingu i zarządzaniu markąDevelopment w marketingu i zarządzaniu marką
Działy R&D dbają o to, by firma się rozwijała (fot. Pixabay)

Development w marketingu i zarządzaniu marką

Development w marketingu i zarządzaniu marką
Dorota Pindel

Dorota Pindel

-

research & development director, WebTalk

Dorota Pindel

Dorota Pindel

research & development director
WebTalk

Dyplomowana w specjalizacjach filologii medialnej i kulturoznawczej, reklamy i PR oraz biznesu AI. W ciągu 12 lat obecności w branży zdobyła doświadczenie copywriterskie, strategiczne i szkoleniowe. Aktualnie rozwija dział WebTalk Lab, odpowiedzialny za dostarczanie analityki internet of behaviour, a także wdrażanie A-commerce i nowoczesnych technologii związanych z digital lifestyle.

Rozwój to jeden z najważniejszych celów marek. Stały, dynamiczny, szybki – na różnych etapach marki i produktu można liczyć na inny jego rodzaj. Najważniejsze jednak jest to, że rozwojem można zarządzać. Można na niego wpływać przez różne działania marketingowe i biznesowe w taki sposób, aby osiągać określone cele. Jak rozwijać markę?

Czym właściwie jest development? W marketingu rozwój nie zawsze oznacza to samo co „powiększanie”. Czasem przydatna może okazać się strategia zawężania, tak by marka mogła ostatecznie zyskać. Niekiedy marka decyduje się np. zawęzić portfolio produktowe po to, by zwiększać wartość koszyka zakupowego. Niezależnie jednak od tego, jaką strategię wybierzemy, konieczne jest przeanalizowanie podstawowego kontekstu marki: otoczenia rynkowego, kategorii produktowej i odbiorców.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja