Dark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODODark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODODark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODODark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODO
Stosujesz sztuczki w UX? Igrasz z etyką lub wręcz z prawem (fot. Pixabay)

Dark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODO

Dark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODO
Paweł Głąb

Paweł Głąb

-

radca prawny, wspólnik, Kancelaria Prawna Kantorowski, Głąb i Wspólnicy sp.k.

Paweł Głąb

Paweł Głąb

radca prawny, wspólnik
Kancelaria Prawna Kantorowski, Głąb i Wspólnicy sp.k.

Specjalista w zakresie ochrony danych osobowych i prawa Internetu. Obsługuje podmioty branży internetowej, usług mobilnych oraz sektora e-commerce.

Zwodnicze interfejsy, które wymuszają na użytkowniku określone działania. Reklamy, które udają, że nimi nie są. Granica między tzw. dark patternem a wskazaniem pożądanej akcji na stronie WWW jest płynna. Takie praktyki mogą podlegać określonym przepisom prawnym. Kiedy? Jeśli wiążą się ze zdobywaniem czy wręcz wyłudzaniem danych osobowych przez wykorzystanie tego, że user nie jest do końca świadomy, z czym wiąże się jego akcja w serwisie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się