Program lojalnościowy to systematyczne działanie zmierzające do nakłonienia konsumenta do ponownego zakupu przez obietnicę nagrody w zamian za określone zachowania. A może jest czymś więcej, może dzięki formom, jakie przybiera, działaniom, jakie wyzwala, staje się czymś bardziej złożonym.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Program lojalnościowy, według definicji stosowanej przez marketerów, jest rodzajem działającego długofalowo programu, w którym konsumenci są nagradzani za powtórny zakup. Pierwszą firmą, która wprowadziła w Polsce program lojalnościowy były Polskie Linie Lotnicze LOT, idąc zresztą za przykładem większości innych linii lotniczych na świecie.
W Europie Zachodniej programy lojalnościowe stały się częścią życia konsumenta.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.