Branding, rebranding i lifting marki - Marketing przy Kawie
Czym jest branding, rebranding i lifting marki?Czym jest branding, rebranding i lifting marki?Czym jest branding, rebranding i lifting marki?Czym jest branding, rebranding i lifting marki?
Branding to – najogólniej mówiąc – kreowanie marki (fot. Eva Bronzini/Pexels)

Czym jest branding, rebranding i lifting marki?

Czym jest branding, rebranding i lifting marki?
A. Michańków, M. Bekier

A. Michańków, M. Bekier

-

A. Michańków, M. Bekier

A. Michańków, M. Bekier

Słowo branding stanowi dziś element polszczyzny branżowej. Czy jednak pojęcie brandingu jest zupełnie zrozumiałe? Czy można podać jego jednoznaczną definicję? Co właściwie oznacza branding? Jakie są jego cele i odmiany?

Jedna ze znanych etymologii słowa brand (ang. marka) to branding iron, czyli żelazo do wypalania piętna na skórze, przyrząd do znakowania bydła. Branding to nadawanie produktowi lub usłudze znaku-symbolu stanowiącego kwintesencję określonych wartości i cech reprezentowanych przez markę. Celem brandingu jest ułatwienie nabywcy identyfikacji produktu i wyróżnienie go na tle konkurencji.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to