Czy marki dają szczęście?Czy marki dają szczęście?Czy marki dają szczęście?Czy marki dają szczęście?
Szczęście to nasz produkt – zapewniają marki. A to nie takie proste (kadr ze spotu Campbell’s)

Czy marki dają szczęście?

Czy marki dają szczęście?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Odwołanie się do chęci uszczęśliwienia klienta to sposób wielu marek na zwiększenie sprzedaży. Szczególnie aktywne są w tym zakresie marki spożywcze. Tymczasem zdaniem samych konsumentów tylko nieliczne marki faktycznie mają wpływ na ich poczucie szczęścia.

David Lykken, który jako siedemnastolatek w czasie drugiej wojny światowej walczył w amerykańskiej marynarce, jako psycholog zajmował się inną walką. Przez kilkadziesiąt lat jego obsesją było zbadanie, jak zwykli ludzie osiągają określony poziom szczęścia.

W badaniach wykorzystywał on specjalnie wyselekcjonowaną grupę 1500 par bliźniąt. W 1996 roku przeprowadził wśród nich ankietę, która wykazała, że uwarunkowania genetyczne warunkują poczucie szczęścia aż w 50 proc.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się