Odwołanie się do chęci uszczęśliwienia klienta to sposób wielu marek na zwiększenie sprzedaży. Szczególnie aktywne są w tym zakresie marki spożywcze. Tymczasem zdaniem samych konsumentów tylko nieliczne marki faktycznie mają wpływ na ich poczucie szczęścia.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
David Lykken, który jako siedemnastolatek w czasie drugiej wojny światowej walczył w amerykańskiej marynarce, jako psycholog zajmował się inną walką. Przez kilkadziesiąt lat jego obsesją było zbadanie, jak zwykli ludzie osiągają określony poziom szczęścia.
W badaniach wykorzystywał on specjalnie wyselekcjonowaną grupę 1500 par bliźniąt. W 1996 roku przeprowadził wśród nich ankietę, która wykazała, że uwarunkowania genetyczne warunkują poczucie szczęścia aż w 50 proc.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.