Ozempic: styk medycyny, marketingu i popkultury - Marketing przy Kawie
Czy lek może być luksusowy? Ozempic jako zjawisko na styku technologii medycznych, marketingu i popkulturyCzy lek może być luksusowy? Ozempic jako zjawisko na styku technologii medycznych, marketingu i popkulturyCzy lek może być luksusowy? Ozempic jako zjawisko na styku technologii medycznych, marketingu i popkulturyCzy lek może być luksusowy? Ozempic jako zjawisko na styku technologii medycznych, marketingu i popkultury
Kadr ze spotu „Discover the Ozempic Tri-Zone: Rock Climbing” (USA, 2023-2024)

Czy lek może być luksusowy? Ozempic jako zjawisko na styku technologii medycznych, marketingu i popkultury

Czy lek może być luksusowy? Ozempic jako zjawisko na styku technologii medycznych, marketingu i popkultury
Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na co dzień pisze o wszystkim, co związane z motoryzacją. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, fotografią oraz rynkiem gier komputerowych. W wolnym czasie (którego ma coraz mniej) przechodzi kolejne gry RPG lub nadgania serialowe zaległości.

Lek uwielbiany w Hollywood. Wpłynął na decyzje zakupowe klientów Walmarta, otworzył nowe rynki dla producentów żywności, zauważalnie podbił PKB Danii. Ozempic nie jest jednak cudownym środkiem na odchudzanie, jak chciałoby wielu jego konsumentów. Jest lekiem na receptę, który dla potrzebujących go pacjentów z cukrzycą jest coraz droższy.

„Wszyscy wyglądacie świetnie. Kiedy rozglądam się po tej sali, to ciągle się zastanawiam, czy sam nie powinienem stosować Ozempicu” – zażartował Jimmy Kimmel podczas otwarcia gali Oscarów w 2023 roku. Krążyły pogłoski, że dzięki lekowi o około 8 kg schudła Kim Kardashian, by wcisnąć się w sukienkę Marilyn Monroe. O skuteczności Wegovy, podobnego leku tego samego producenta (Novo Nordisk) tweetował Elon Musk.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja