Czy konsumenci potrafią liczyć?Czy konsumenci potrafią liczyć?Czy konsumenci potrafią liczyć?Czy konsumenci potrafią liczyć?
Jak badać konsumentów, którzy mają kłopoty z oszacowaniem wartości liczbowych? (fot. Pixabay)

Czy konsumenci potrafią liczyć?

Czy konsumenci potrafią liczyć?
Agata Romaniuk

Agata Romaniuk

-

Założycielka i właścicielka, Blink Spark a Change

Agata Romaniuk

Agata Romaniuk

Założycielka i właścicielka
Blink Spark a Change

Zajmuje się rozwojem metodologii behavioral change: w pracy akademickiej na Uniwersytecie Warszawskim i w praktyce biznesowej. Pracuje z klientami z kategorii: ubezpieczeń, telekomunikacji, napojów, finansów, a także z instytucjami publicznymi i NGO-sami. Poprzednio związana była z The Behavioral Architects w Sydney, gdzie zdobywała doświadczenia w stosowaniu behavioral change dla następujących klientów: Optus, Sydney Water, Energy Australia, AMP, Melbourne Metro Transit, Commonwealth Bank.

W badaniach konsumenckich ciągle zadawane są pytania, które wymagają operacji na liczbach lub przynajmniej przypomnienia sobie wartości. W większości wypadków respondenci, odpowiadając, popełniają poważny błąd – przeszacowują lub niedoszacowują wartości, o które są pytani. Jak więc agencja powinna ich badać?

W naszym codziennym życiu nieustannie stykamy się z liczbami. Musimy pamiętać kody, PIN i NIP, numer PESEL, daty ważnych wydarzeń, ilości, miary i dawki wyrażane numerycznie – zarówno liczbę łyżek cukru w przepisie na szarlotkę, dawki leków, jak i rozmiary butów dzieci. Liczymy wizyty u dentysty i ich koszt, pamiętamy o terminach płacenia składek i ich wysokości.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się