Aby prawidłowo pokierować ścieżką zakupową klienta, należy go najpierw poznać. Uświadomić sobie, w jakich okolicznościach będzie stykał się z marką i co może okazać się impulsem do zakupu. Mówiąc krótko: do stworzenia customer journey map konieczna jest persona. Persona, czyli tzw. klient idealny, to konsument, do którego chcemy dotrzeć ze swoim produktem lub usługą. Prawidłowe wytypowanie persony oznacza docelowo zwiększenie zysków marki: zarówno tych materialnych (sprzedaż), jak i niematerialnych (lojalność). Wybór persony do customer journey map omówimy na przykładzie fikcyjnego programu „Kupujesz i masz”, wdrożonego dla fikcyjnej galerii handlowej.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.