Co z archetypami w marketingu? To zależy…Co z archetypami w marketingu? To zależy…Co z archetypami w marketingu? To zależy…Co z archetypami w marketingu? To zależy…
W niektórych kategoriach są przydatne. Wyłącznie jako narzędzie pomocnicze (fot. Pixabay)

Co z archetypami w marketingu? To zależy…

Co z archetypami w marketingu? To zależy…
Tomasz Bartnik

Tomasz Bartnik

-

partner, założyciel, One Eleven

Tomasz Bartnik

Tomasz Bartnik

partner, założyciel
One Eleven

Odpowiada za wizję rozwoju firmy oraz uczestniczy w procesach budowy strategii i opracowywaniu innowacji. Wcześniej był wiceprezesem i chief strategic officerem w Grupie Saatchi & Saatchi w Polsce oraz uczestniczył w pracach międzynarodowego zespołu nadzorującego działy strategii EMEA. W przeszłości był również partnerem w Corporate Profiles Consulting. Zarządzał zespołami agencji strategicznych i działami strategii agencji reklamowych. W sumie strategią para się od ponad 20 lat. Ma bogate doświadczenie w pracy z różnymi kategoriami produktowymi, markami i wyzwaniami. Jest wielokrotnym laureatem i jurorem Effie, a od trzech lat członkiem komitetu organizacyjnego tego konkursu. Współpracownik ds. projektów społecznych przy PRB. Członek Rady Edukacyjnej SAR i Rady Programowej SSM SAR. Wykłada na MBS by Effie oraz SSM SAR. Za swoje najważniejsze cechy uważa progresywność i otwartość w myśleniu, a także umiejętność szybkiej adaptacji do okoliczności, zmiany metody czy wykonania radykalnego pivotu koncepcyjnego. Jak sam twierdzi – jedyną stałą w jego pracy jest zmiana. Lubi mocny wiatr oraz dużą falę. Nie lubi spacerów.

Pamiętacie niedawną publiczną dyskusję na temat archetypów w marketingu? Zaczęło się od pochwalnego postu wiceprezesa Unilevera i szybkiej krytycznej riposty Byrona Sharpa i Marka Ritsona. W socialmediowej burzy, która z tego wynikła, mieliśmy też dyskusję polską, gdzie również praktycy i akademicy wyrażali swoje często sprzeczne poglądy na temat archetypów jako podejścia do myślenia o markach czy budowania koncepcji marketingowej. Dorzucę jeszcze i ja swoje trzy grosze.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja