Co menedżer powinien wiedzieć o marce?Co menedżer powinien wiedzieć o marce?Co menedżer powinien wiedzieć o marce?Co menedżer powinien wiedzieć o marce?

Co menedżer powinien wiedzieć o marce?

Co menedżer powinien wiedzieć o marce?
Jarosław Filipek

Jarosław Filipek

-

dyrektor zarządzający, Anagram Naming

Jarosław Filipek

Jarosław Filipek

dyrektor zarządzający
Anagram Naming

Firmy z obszaru dóbr szybkorotujących posiadają bardzo wartościowe marki. Ten truizm wszyscy znamy, lecz informacja, że w przypadku uznanych marek o silnej pozycji konkurencyjnej marka może stanowić od 30–50% wartości przedsiębiorstwa, może budzić zaskoczenie. Istnieją metody wyceny kapitału marki (brand equity), wartości marki (brand value) i kapitału reputacji (reputation capital). To oznacza, że można oszacować, jak duże korzyści finansowe przynosi firmie marka, a więc można pokusić się o sprawdzenie, jaki mamy zwrot z zainwestowanego w markę kapitału. Wyceny marek światowych sięgają miliardów dolarów, marek polskich – setek milionów złotych. Czy to dużo? W stosunku do nakładów jest to prawie zawsze doskonała inwestycja.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja