Charakterystyka monopolu – porady twórcy PayPala dla start-upów - Marketing przy Kawie
Charakterystyka monopolu – porady twórcy PayPala dla start-upówCharakterystyka monopolu – porady twórcy PayPala dla start-upówCharakterystyka monopolu – porady twórcy PayPala dla start-upówCharakterystyka monopolu – porady twórcy PayPala dla start-upów

Charakterystyka monopolu – porady twórcy PayPala dla start-upów

Charakterystyka monopolu – porady twórcy PayPala dla start-upów
Blake Masters, Peter Thiel

Blake Masters, Peter Thiel

-

Blake Masters, Peter Thiel

Blake Masters, Peter Thiel

Jak wygląda firma, która w przyszłości będzie miała duże przepływy finansowe? Każdy monopol jest inny, jednak zazwyczaj mają one kilka wspólnych cech: zastrzeżoną technologię, efekt sieci, efekt skali oraz markę. Fragment książki „Zero to One” Blake'a Mastersa i Petera Thiela.

Nie jest to lista rzeczy, które trzeba odznaczyć na liście, budując firmę – przy tworzeniu monopolu nie ma drogi na skróty. Jednak analiza firmy pod kątem wymienionych cech może pomóc ci w zastanowieniu się, jak uczynić ją trwałą w długim okresie.

1. Zastrzeżona technologia

Zastrzeżona technologia jest jedną z najważniejszych silnych stron, jakie może mieć firma, gdyż dzięki niej nie można skopiować produktu albo jest trudny do skopiowania.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja