Cele, KPI i wskaźniki – jak nie pogubić się w gąszczu metryk i wybrać najodpowiedniejsze dla sklepu internetowego?Cele, KPI i wskaźniki – jak nie pogubić się w gąszczu metryk i wybrać najodpowiedniejsze dla sklepu internetowego?Cele, KPI i wskaźniki – jak nie pogubić się w gąszczu metryk i wybrać najodpowiedniejsze dla sklepu internetowego?Cele, KPI i wskaźniki – jak nie pogubić się w gąszczu metryk i wybrać najodpowiedniejsze dla sklepu internetowego?
CPA, CLV, NPS, AOV – który wskaźnik i kiedy uwzględnić? (fot. Pixabay)

Cele, KPI i wskaźniki – jak nie pogubić się w gąszczu metryk i wybrać najodpowiedniejsze dla sklepu internetowego?

Cele, KPI i wskaźniki – jak nie pogubić się w gąszczu metryk i wybrać najodpowiedniejsze dla sklepu internetowego?
Krzysztof Nowakowski

Krzysztof Nowakowski

-

conversion rate optimization & digital analytics consultant, Analityka Online

Krzysztof Nowakowski

Krzysztof Nowakowski

conversion rate optimization & digital analytics consultant
Analityka Online

Analityk i ekspert optymalizacji konwersji. Realizował projekty z zakresu analityki internetowej m.in. dla takich marek jak Go Sport, Hebe, Komfort, Prowly. Prywatnie umiarkowany nerd, nieumiarkowany kociarz i fan muzyki alternatywnej. Wiedzą o analityce internetowej i przekuwaniu danych w konkretne dane z korzyścią dla biznesu dzieli się na swoim blogu Analityka Online.

Łatwo zgubić się w mnogości wskaźników e-commerce. Samo narzędzie Google Analytics ma ponad 400 wskaźników i wymiarów, które można wykorzystać w raportowaniu i analizie danych. Narzędzia reklamy, jak Google Ads czy Facebook Ads dokładają po kilkadziesiąt kolejnych.

Jednak nie wszystkie wskaźniki są tak cenne jak inne. Część z nich określa się mianem vanity metrics – próżnych wskaźników, które dobrze wyglądają na papierze, ale nie informują o faktycznej skuteczności prowadzonych działań biznesowych.
Vanity metrics można scharakteryzować następująco:

ich wynik jest niezależny od prowadzonych przez nas działań,
są znacząco uproszczone i nie do wykorzystania jako KPI,
nie pomagają w podejmowaniu strategicznych decyzji.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się