Łatwo zgubić się w mnogości wskaźników e-commerce. Samo narzędzie Google Analytics ma ponad 400 wskaźników i wymiarów, które można wykorzystać w raportowaniu i analizie danych. Narzędzia reklamy, jak Google Ads czy Facebook Ads dokładają po kilkadziesiąt kolejnych.Jednak nie wszystkie wskaźniki są tak cenne jak inne. Część z nich określa się mianem vanity metrics – próżnych wskaźników, które dobrze wyglądają na papierze, ale nie informują o faktycznej skuteczności prowadzonych działań biznesowych.
Vanity metrics można scharakteryzować następująco:
ich wynik jest niezależny od prowadzonych przez nas działań,
są znacząco uproszczone i nie do wykorzystania jako KPI,
nie pomagają w podejmowaniu strategicznych decyzji.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.