Spadek budżetów marketingowych po kilku latach wzrostów. Wyższe wydatki na reklamę w Internecie. Zwiększona ostrożność w wydawaniu na technologie marketingowe (martech). To główne informacje z raportu firmy Gartner, która zebrała dane od globalnych dyrektorów marketingu.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
W badaniu „CMO Spend Survey 2017–2018” uczestniczyło 350 menedżerów marketingu z Ameryki Północnej i Wielkiej Brytanii. Wszyscy pracowali w firmach, których roczny dochód przekraczał 250 mln dolarów.
W ciągu ostatnich trzech lat w największych globalnych firmach rosły budżety marketingowe rozumiane jako procent przychodów. Dopiero w 2017 roku nastąpił niewielki spadek: do 11,3% z 12,1% w 2016.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.