Budżety marketingowe 2017–2018 – raport GartneraBudżety marketingowe 2017–2018 – raport GartneraBudżety marketingowe 2017–2018 – raport GartneraBudżety marketingowe 2017–2018 – raport Gartnera
Być może większe nakłady zasilą analitykę niż martech (fot. Fotolia)

Budżety marketingowe 2017–2018 – raport Gartnera

Budżety marketingowe 2017–2018 – raport Gartnera
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Spadek budżetów marketingowych po kilku latach wzrostów. Wyższe wydatki na reklamę w Internecie. Zwiększona ostrożność w wydawaniu na technologie marketingowe (martech). To główne informacje z raportu firmy Gartner, która zebrała dane od globalnych dyrektorów marketingu.

W badaniu „CMO Spend Survey 2017–2018” uczestniczyło 350 menedżerów marketingu z Ameryki Północnej i Wielkiej Brytanii. Wszyscy pracowali w firmach, których roczny dochód przekraczał 250 mln dolarów.

W ciągu ostatnich trzech lat w największych globalnych firmach rosły budżety marketingowe rozumiane jako procent przychodów. Dopiero w 2017 roku nastąpił niewielki spadek: do 11,3% z 12,1% w 2016.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się