Badania UX w nowej rzeczywistości – poradnik krok po krokuBadania UX w nowej rzeczywistości – poradnik krok po krokuBadania UX w nowej rzeczywistości – poradnik krok po krokuBadania UX w nowej rzeczywistości – poradnik krok po kroku
W badaniach UX opcja „zostań w domu” jest jak najbardziej możliwa (fot. Pixabay)

Badania UX w nowej rzeczywistości – poradnik krok po kroku

Badania UX w nowej rzeczywistości – poradnik krok po kroku
Alicja Janowska

Alicja Janowska

-

UX Specialist, Symetria

Alicja Janowska

Alicja Janowska

UX Specialist
Symetria

Badaczka user experience wykorzystująca w pracy wiedzę antropologiczną. Wcześniej realizowała projekty z zakresu badań etnograficznych. Obecnie projektuje i prowadzi badania UX dla marek takich jak m.in. Santander, OLX, Allegro, Google, Canal+, Innogy czy Vitalia. Jest absolwentką etnologii i antropologii kulturowej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Z powodu epidemii Covid-19 w życiu zawodowym wielu z nas pojawiły się poważne ograniczenia. Dotyczy to również badaczy. Jak efektywnie prowadzić badania user experience w czasach, gdy nie można swobodnie się przemieszczać ani osobiście spotykać się z badanymi użytkownikami? Z jakich narzędzi skorzystać?

Świat badań i projektowania użyteczności paradoksalnie aż tak się nie zmieni w nowej sytuacji. Wiele dotychczasowych metod bazowało na kontakcie na odległość, same zaś zdalne badania UX zaczęto stosować już 24 lata temu. Ci jednak, którzy stykali się z nimi w niewielkim stopniu, mogą potrzebować wyjaśnienia:

Jak przeprowadzić zdalne badania użyteczności krok po kroku?
Jakich narzędzi użyć i jaki dadzą one efekt?
Na co się przygotować w nowej rzeczywistości prowadzenia badań?

Krok 1 – Od czego zacząć? Jaką metodę badania UX wybrać?
Wyobraź sobie, że rozpoczynasz nowy projekt, którego istotną częścią są badania jakościowe.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się