Aromamarketing, czyli rozpylanie emocji - Marketing przy Kawie
Aromamarketing, czyli rozpylanie emocjiAromamarketing, czyli rozpylanie emocjiAromamarketing, czyli rozpylanie emocjiAromamarketing, czyli rozpylanie emocji
Zapach może pobudzić, zrelaksować, zapaść w pamięć... (fot. Pixabay)

Aromamarketing, czyli rozpylanie emocji

Aromamarketing, czyli rozpylanie emocji
Jakub Kmieciak

Jakub Kmieciak

-

prezes, Rentokil Polska

Jakub Kmieciak

Jakub Kmieciak

prezes
Rentokil Polska

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W 2022 r. ukończył studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę zawodową rozpoczął jako założyciel i współwłaściciel AromaCorp, firmy świadczącej usługi z zakresu marketingu sensorycznego. W 2015 r. sprzedał firmę brytyjskiej grupie Rentokil Initial, obejmując jednocześnie funkcję sense marketing specialist w Rentokil Initial Poland. W efekcie wdrażał projekty z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce, Słowacji, Litwie, Łotwie i Estonii. Odpowiadał za rozwój marki zapachowej, wprowadzenie nowych produktów i rozwiązań, rozwój sieci dystrybucji, zarządzanie zespołem sprzedażowym oraz raportowanie w grupie. W okresie 3 lat osiągnął sukcesy w postaci wzrostu sprzedaży z projektów marketingu zapachowego o 106% w sezonie 2014/2015 oraz średniorocznego wzrostu portfela rozwiązań z zakresu marketingu zapachowego na poziomie +70%. Zwyciężył w kategorii Sales Manager Pan Nordic w konkursie Rentokil Initial 2016. W 2018 r. awansował na stanowisko dyrektora finansowego, by następnie w 2020 r. objąć funkcję dyrektora generalnego. Obecnie odpowiada za całokształt działalności operacyjnej, rozwój organiczny i akwizycję w spółce. Zarządza m.in. marką Ambius świadczącą usługi z zakresu marketingu sensorycznego.

Pobudzające cytrusowe mieszanki w klubach fitness, odprężająca i kojarząca się z czystością woń w klinice oraz wpływające na decyzje zakupowe aromaty w sklepach. To jedne z wielu zastosowań zapachu w aktywizowaniu sprzedaży. Aromamarketing (marketing zapachowy) jest powszechnie stosowany i stale zachęca konsumentów do określonych działań. Poprawia humor, wpływa na emocje, a nawet skraca postrzegany czas przebywania w danym miejscu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja