Apple vs. Facebook: wojna na dane, reklamy i narracjeApple vs. Facebook: wojna na dane, reklamy i narracjeApple vs. Facebook: wojna na dane, reklamy i narracjeApple vs. Facebook: wojna na dane, reklamy i narracje
Czy kiedy korzystamy z darmowych usług online, stajemy się produktami? (fot. Pixabay)

Apple vs. Facebook: wojna na dane, reklamy i narracje

Apple vs. Facebook: wojna na dane, reklamy i narracje
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Decyzja Apple o zmianie ustawień prywatności użytkowników jego produktów sprawiła, że głównie Facebook, ale też YouTube, Snapchat i Twitter straciły prawie 10 mld dol. przychodów reklamowych. Wojna między Apple i Facebookiem to opowieść o ludziach, technologii i dużych pieniądzach, jakie krążą między nimi.

Symbolem tej opowieści są trzy litery: ATT. Skrót od App Tracking Transparency, funkcji w systemie IOS 14.5 wprowadzonej w kwietniu 2021. Wcześniej każde urządzenie Apple było wyposażone w unikalny numer, tzw. identyfikator reklamowy (IDFA). Pozwalał on aplikacjom i programistom na identyfikowanie tego, co robi użytkownik we wszystkich miejscach w sieci.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się