Decyzja Apple o zmianie ustawień prywatności użytkowników jego produktów sprawiła, że głównie Facebook, ale też YouTube, Snapchat i Twitter straciły prawie 10 mld dol. przychodów reklamowych. Wojna między Apple i Facebookiem to opowieść o ludziach, technologii i dużych pieniądzach, jakie krążą między nimi.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Symbolem tej opowieści są trzy litery: ATT. Skrót od App Tracking Transparency, funkcji w systemie IOS 14.5 wprowadzonej w kwietniu 2021. Wcześniej każde urządzenie Apple było wyposażone w unikalny numer, tzw. identyfikator reklamowy (IDFA). Pozwalał on aplikacjom i programistom na identyfikowanie tego, co robi użytkownik we wszystkich miejscach w sieci.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.