AI w systemach rekomendacji. Jak i co rekomendować, aby zwiększyć zyski z koszyków?AI w systemach rekomendacji. Jak i co rekomendować, aby zwiększyć zyski z koszyków?AI w systemach rekomendacji. Jak i co rekomendować, aby zwiększyć zyski z koszyków?AI w systemach rekomendacji. Jak i co rekomendować, aby zwiększyć zyski z koszyków?
Wymarzony kapelusz w kropki. Co zarekomenduje do niego algorytm? (instalacja Yayoi Kusamy, fot. Pixabay)

AI w systemach rekomendacji. Jak i co rekomendować, aby zwiększyć zyski z koszyków?

AI w systemach rekomendacji. Jak i co rekomendować, aby zwiększyć zyski z koszyków?
AdvertisementAdvertisement
Marta Michałowska

Marta Michałowska

-

digital marketing manager, Synerise

Marta Michałowska

Marta Michałowska

digital marketing manager
Synerise

Z branżą związana od czterech lat. Wie, jak tworzyć kreatywny content, czym charakteryzuje się idealny blog firmowy i jak przygotować wartościowy landing page. Po godzinach studentka studiów doktoranckich i wykładowca akademicki na Uniwersytecie Warszawskim.

Kto z nas nigdy nie marzył o osobistym asystencie zakupowym? I to o asystencie, który nierzadko zna nas lepiej, niż my samych siebie – kimś, kto nauczył się zarówno naszych preferencji, jak i realnych potrzeb? W pewnym sensie to marzenie spełniają rekomendacje zakupowe tworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Takie rozwiązania są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na wyciągniecie ręki – a w zasadzie na kliknięcie myszki lub touchpada. Dzięki nim kupowanie potrzebnych rzeczy staje się mniej czasochłonne i frustrujące.

Czy jednak jako świadomi konsumenci wiemy, kiedy sklepy pomagają nam podjąć decyzję, kiedy zaś sprawiają, że nieco mimowolnie dorzucamy do koszyka kolejne sugerowane produkty? Przyjrzyjmy się, jak naprawdę działają rekomendacje i kto (oraz co) na tym realnie zyskuje.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się