Adieu AVE! Praktycy polskiej branży PR i badań o planach likwidacji tego wskaźnikaAdieu AVE! Praktycy polskiej branży PR i badań o planach likwidacji tego wskaźnikaAdieu AVE! Praktycy polskiej branży PR i badań o planach likwidacji tego wskaźnikaAdieu AVE! Praktycy polskiej branży PR i badań o planach likwidacji tego wskaźnika
Koniec mechanicznego przekładania efektów PR-owych na reklamowe (fot. freshidea/Fotolia)

Adieu AVE! Praktycy polskiej branży PR i badań o planach likwidacji tego wskaźnika

Adieu AVE! Praktycy polskiej branży PR i badań o planach likwidacji tego wskaźnika
redakcja

redakcja

-

We wrześniu brytyjski Chartered Institute of Public Relations ma opublikować nowe standardy pomiaru efektywności działań public relations. Chodzi o wyeliminowanie często stosowanego wskaźnika Advertising Value Equivalency (AVE) jako wprowadzającego w błąd. Co polscy specjaliści sądzą o tym pomyśle?

 

– Decyzja brytyjskiego CIPR to krok w dobrym kierunku. Pokazuje, że warto zrezygnować ze złych miar, nawet jeśli to ma być rezygnacja narzucona odgórnie. Inaczej nigdy by to się nie stało. Zawsze znajdzie się jakaś globalna korporacja skutecznie psująca rynek w tym zakresie i narzucająca swoje podejście na rynkach lokalnych. Stany Zjednoczone, choć w światowym PR wyznaczają trendy, nie zdecydowały się na taki krok.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zaprenumeruj newsletter aby otrzymać dostęp do

4911 artykułów

Masz już konto? Zaloguj się