Big Data i platformy analityczne pozwalają nam gromadzić szczegółowe dane o niemal każdym aspekcie interakcji użytkownika z witryną. Z drugiej strony za każdą z konwersji w naszym serwisie stoi suma doświadczeń konkretnego klienta, chcemy więc ukierunkować działania właśnie na niego. Jak to pogodzić?Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Gromadzenie danych i segmentacja – zacznij od strategii
Planując zakres gromadzonych danych, łatwo wpaść w pułapkę przerostu formy nad treścią. Dlatego zanim postanowimy mierzyć kliknięcia w każdy link stopki z sekcji „O nas”, zastanówmy się:
Jakie są cele witryny? Jakie KPI wykorzystujemy, by oceniać ich realizację? Jakie wskaźniki już teraz raportujemy CMO lub zarządowi?Co już teraz wiemy o naszych użytkownikach? Czy można wyróżnić wśród nich konkretne segmenty, persony (np.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.