3 kroki do analityki skoncentrowanej na użytkowniku3 kroki do analityki skoncentrowanej na użytkowniku3 kroki do analityki skoncentrowanej na użytkowniku3 kroki do analityki skoncentrowanej na użytkowniku
Zaawansowana segmentacja, testy efektywności i trafna personalizacja (fot. fotogestoeber/Fotolia)

3 kroki do analityki skoncentrowanej na użytkowniku

3 kroki do analityki skoncentrowanej na użytkowniku
Aleksandra Lisiecka

Aleksandra Lisiecka

-

Aleksandra Lisiecka

Aleksandra Lisiecka

Big Data i platformy analityczne pozwalają nam gromadzić szczegółowe dane o niemal każdym aspekcie interakcji użytkownika z witryną. Z drugiej strony za każdą z konwersji w naszym serwisie stoi suma doświadczeń konkretnego klienta, chcemy więc ukierunkować działania właśnie na niego. Jak to pogodzić?

Gromadzenie danych i segmentacja – zacznij od strategii

Planując zakres gromadzonych danych, łatwo wpaść w pułapkę przerostu formy nad treścią. Dlatego zanim postanowimy mierzyć kliknięcia w każdy link stopki z sekcji „O nas”, zastanówmy się:
Jakie są cele witryny? Jakie KPI wykorzystujemy, by oceniać ich realizację? Jakie wskaźniki już teraz raportujemy CMO lub zarządowi?Co już teraz wiemy o naszych użytkownikach? Czy można wyróżnić wśród nich konkretne segmenty, persony (np.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się